Bjørgen lar seg ikke lokke av Northugs Coop-millioner

Markedsføring: Marit Bjørgen, nylig kåret til "årets sponsorobjekt" sier det er uaktuelt å inngå sponsorsamarbeid av samme type som Petter Northug har med Coop

Marit Bjørgen har fem private sponsorer: Asko, Tine, TrønderEnergi, Craft og Norsk Sjømatråd.

Det har tidligere versert spekulasjoner om at verdien på Marit Bjørgens private sponsoravtaler ligger på rundt fem millioner kroner.

Helt uaktuelt

I 2013 inngikk trønderen Petter Northug en stor og omstridt sponsoravtale med dagligvarekjeden Coop, og brøt med Norges Skiforbund. Marit Bjørgen slår ettertrykkelig fast at hun ikke er blitt fristet til å gjøre noe lignende.

– Nå samarbeider jeg med Asko og er veldig fornøyd med det og måten Asko jobber på. For meg ville det vært uaktuelt å jobbe med Coop, sier Bjørgen til KampanjeTV.

Marit Bjørgen rett før helga kåret til «Årets sponsorobjekt» under prisutdelingen «Spot 2015», som er sponsor- og eventaktørenes store fagdag og festkveld.

Bjørgen vant i konkurranse med aktører som Arctic Race of Norway, Danske Bank Oslo Maraton, Norges Skiforbund avdeling alpint og Øyafestivalen nominert til prisen «Årets sponsorobjekt».