sponset innhold

I Næringslivsavisa vil du støte på enkelte saker som er merket «sponset» med en svart stripe i toppen av hovedbildet.

  • En sponset sak er produsert av profesjonelle skribenter på oppdrag av en kunde.
  • Innholdet er underlagt de samme krav til korrekt informasjon som andre redaksjonelle saker. Vi oppgir alltid hvem som er oppdragsgiver og innholdet merkes i tråd med presseetiske regler.
  • En sponset sak inneholder som regel linker til oppdragsgiverens hjemmeside.
  • Til forskjell fra annonsekampanjer med begrenset varighet, fjerner ikke Næringslivsavisa den sponsede saken etter kampanjeslutt dersom kunden ønsker det. Dette gir oppdragsgiver bedre synlighet i søkemotorene.
  • Opphavsretten er også fristilt. Det betyr at andre medier fritt kan publisere saker og bilder i Næringslivsavisa merket «sponset».

Les mer om sponsede saker på digitale flater her

Vil du vite mer om sponsede saker? Ta kontakt med  Stig O. Erlid, markedsansvarlig for PR og kommunikasjon.